Sual: Cuma günü ve gecesinde neler okunması iyidir?
CEVAPHadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Cuma gecesi Kehf suresi okuyan, Kıyamette, yerden göğe kadar bir nurla aydınlanır. İki Cuma arasında işlediği günahlar da affolur.) [Tergib]
(Cuma günü 80 salevat getirenin, 80 yıllık günahı affolur.) [Dare Kutni]
(Cuma günü veya gecesi Duhan suresini okuyana Cennette bir köşk ihsan edilir.) [Taberani]
(Cuma gecesi Yasin suresini okuyanın, günahları affedilir.) [İsfehani]
(Cuma günü gusledenin günahları affolur.) [Taberani]
(Cuma günü sabah namazından önce, "Estagfirullahelazim ellezi la ilahe illa hüvel hayyel kayyume ve etubü ileyh" okuyanın, deniz köpüğü kadar da olsa günahları affolur.) [İbni Sünni]
(Cuma namazından sonra, yedi defa ihlas ve muavvizeteyn okuyanı, Allahü teâlâ, bir hafta, kazadan, beladan, kötü işlerden korur.) [İ.Sünni]
Cuma sabahı Üç istigfar okumakSual: Seadet-i Ebediyye’deki hadis-i şerifte,
(Cuma günü sabah namazından önce, üç kere “Estagfirullahel’azîm ellezî lâ ilâhe illâ hüvel hayyelkayyûme ve etûbü ileyh” okuyanın, kendinin, ana ve babasının bütün günahları affolur) buyuruluyor. Bu istigfar duası her sabah namazından önce veya her namazdan önce okunsa da, aynı sevab alınır mı?
CEVAPHayır, alınamaz. Bu istigfarı okumak çok sevabdır. Ne zaman olursa olsun, okuyan çok sevab kazanır, günahları affolur, dertlerden, sıkıntılardan da kurtulur. Fakat burada özel bir durum bildirilmiş, ana babasının da günahları affolur deniyor. Her namazdan önce aynı sevab alınsaydı, Peygamber efendimiz,
(Cuma günü sabah namazından önce) demeyip,
(Her namazdan önce) buyururdu. Bildirilen sevab, yalnız cuma günü sabah namazından önce okuyanlar içindir.
Böyle şartsız söylenen şeylerde birçok şart aranır. Birkaçı şöyledir:
1- Müslüman olmak. Müslüman olmayan okusa da sevab alamaz.
2- Namaz kılmayan kimse, sabah namazından önce okusa sevab alamaz.
3- Namaz kılsa, fakat Ehl-i sünnet itikadında değilse, yine sevab alamaz.
4- Kul hakları ile kazaya kalan farzları ödemek ve haramları bırakmak şarttır.
(Seadet-i Ebediyye)Günahların affolması için, haramları bırakmak şarttır. Kul hakları ile kazaya kalan farzları ödemek farzdır. Farzı yapmayınca, o konudaki nafile ibadetler kabul olmaz.